• Forside
  • Lokal kompetanseutvikling
  • Etter- og videreutdanning
  • Forskning
    • Deep Learning
    • Kritisk tenkning og bærekraft i skolen
    • Naturfagdidaktikk for lærerutdannere
    • Nøkler til naturfag
    • Realfagsløyper
    • Tverrfaglig undervisning for bærekraftig utvikling
    • Publikasjoner
    • Ph.d. utvalget ved Naturfagsenteret
    • Avslutta forskningsprosjekt
  • Prosjekter
    • Den naturlege skulesekken
    • Elever med stort læringspotensial
    • Forskerfrø
    • Lektor 2
    • ORCheSSE
    • Realfagsløyper
    • Skaperskolen
    • STEAM+
    • Uterommet
    • Avslutta prosjekt
  • Tidsskrift
    • Forskerfrø
    • Naturfag
    • NorDiNa
    • Naturfagsenterets rapportserie
    • Spiss
  • Konferanser
    • Forskerfrøkonferansen
    • Naturfagkonferansen
    • Realfagkonferansen
    • Hell-seminaret
  • Konkurranser
    • Forskerfrøpris
    • Olympiader
  • Nettverk
    • Nasjonalt nettverk for naturfagutdanning (NNN)
    • Geonettverka
    • Nettverk for teknologi og forskningslære
    • Nettverk for Skolelaboratoriene
  • Om Naturfagsenteret
    • Ansatte
    • Kontaktinformasjon

Publikasjoner og medieomtaler

  • Forskerføtter og leserøtter (Hovedside)
  • Publikasjoner og medieomtaler
Publisert tirsdag 20. mai 2014

Skriftlige publikasjoner fra Forskerføtter og leserøtter

 

Muntlige presentasjoner fra Forskerføtter og leserøtter

 

Medieomtaler

Lærer mer naturfag når fagbegrep kuttes (forskning.no, 26.03.2014)

Slik skal elevene bli flinkere i naturfag (forskning.no, 18.03.2014)

Ny undervisningsmodell for bedre læring i naturfag (Forskningsrådet, 20.12.2012)

 

 

Logo Naturfagsenteret

naturfagsenteret.no blir utvikla av Nasjonalt senter for naturfag i opplæringa
Kontakt oss: Ansvarleg redaktør: Merethe Frøyland Personvernerklæring Besøk oss på: